|
Na společné cestě

Asfaltové směsi

Kromě všech běžných druhů asfaltových směsí, včetně směsí s vysokým modulem tuhosti, disponuje stavební Skupina EUROVIA CS řadou dalších technologií, vyvinutých převážně společností Eurovia ve Francii, jako jsou například:

  • VIAPHONE® - asfaltová směs s nízkou hlučností, která účinně a trvale snižuje emise valivého hluku a zároveň je, oproti drenážnímu asfaltu, méně náchylná k zanesení.
  • GRIPFIBRE® - unikátní mikrokoberec s velkým obsahem syntetických vláken, který umožňuje dosáhnout dobrých protismykových vlastností a delší trvanlivosti. Jeho pokládka je rychlá, vozovku lze otevřít pro provoz do půl hodiny po položení.
  • RUGOVIA®TM - směs speciálního složení, které zajišťuje dobré povrchové vlastnosti a trvanlivost obrusné vrstvy pokládané v malých tloušťkách.
  • AGRÉVIA® – dekorativní a rozlišující obrusná vrstva z povrchově upravené asfaltové směsi – umožňuje vytvořit dobře rozlišitelné zóny určené např. pro chodce či cyklisty.
  • REXOVIA® - zase speciální asfaltový beton odolný proti trvalým deformacím při zachování dobrých únavových vlastností a hodí se pro vozovky zatížené pomalu se pohybujícími nebo zastavujícími těžkými dopravními prostředky.
  • VIASAF® - speciální asfaltová směs s vysokým obsahem silně modifikovaného asfaltu, určená pro mezivrstvy výrazně omezující šíření trhlin.
  • SALVIACIM® (asfaltocementový beton) - polotuhá vrstva vhodná pro plochy s pomalou a zastavující dopravou, jako jsou autobusové zastávky, manipulační plochy, letiště či průmyslové provozy. Hotová konstrukce je bezespárový monolitický komplex, který má pružnost asfaltové směsi svojí tuhostí se blížící betonu a současně se vyznačující dobrou odolností proti chemikáliím.
  • TEMPERA® – nízkoteplotní asfaltové směsi, které společnost Eurovia vyvinula s firmou MeadWestvaco, jejíž přísady Evotherm DAT H5 nebo MA3 umožňují snížení pracovních teplot asfaltových směsí až o 50 °C, resp. 30 °C. Tím se významnou měrou snižují emise skleníkových plynů (až o 40 %), spotřeba energie (až o 30 %), a expozice pracovníků asfaltovým výparům.
  • CANADER-mix – studená asfaltová směs z kvalitního kameniva a ředěného asfaltu se speciální modifikovanou aditivní přísadou kanadského vlastníka této technologie, která umožňuje dlouhodobé skladování a zpracovatelnost až do -10 °C. CANADER-mix umožňuje úsporné provádění oprav výtluků a drobných oprav povrchů vozovek i za nepříznivých klimatických podmínek – za deště, sněhu, náledí a mrazu až do -10 °C.
    Více informací o této asfaltové směsi najdete na http://www.obalovna-letkov.cz/cs/canader-mix.html
  • VIASPHALT®BT - Asfalt vyráběný za nižších teplot, čímž dochází ke značné úspoře energie a odstranění úniku prakticky všech výparů na staveništi při zachování požadovaných vlastností litého asfaltu.

  • FLEXIPLAST® - systém zpomalující šíření trhlin. Je určen pro opravy trhlin ve vozovce. Technologie umožňuje pokládku ve vysoké rychlosti a může být použit pro všechny typy konstrukcí a pro jakékoliv dopravní zatížení. Doporučuje se zejména pro údržbu polotuhých vozovek s vrstvami ze směsi s hydraulickými pojivy, a pro tuhé vozovky z cementového betonu. FLEXIPLAST® prodlužuje životnost vozovek.

Novinky

16. 10. 2017

Montáž nosníků na D1

V noci z pátku 13. října na sobotu 14. října byly namontovány 4 nové nosníky na mostě v km 80,5 dálnice D1, tj. na modernizovaném úseku Koberovice – Hořice (vedoucí sdružení EUROVIA CS, závod Čechy východ). Každý nosník váží 64 tun a měří 35 metrů. Vyrobeny byly v naší dceřiné společnosti PREFA PRO v Brandýse nad Labem.
více zde

12. 10. 2017

Další část dálnice D3 byla otevřená pro řidiče

Dalších více jak 5 km dálnice D3 je k dispozici pro řidiče. Slavnostním dokončením stavby dne 12. října byl zprovozněn úsek D3 Veselí nad Lužnicí – Bošilec. Do jara 2018 budou v místě probíhat ještě dokončovací práce, které však nebudou mít vliv na provoz v místě. Trasa navazuje na začátku na již dokončenou část mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí a na konci na úsek Bošilec – Ševětín, který je ve výstavbě.
více zde