|
Na společné cestě

Asfalty a emulze

Asfalt svými vlastnostmi rozhodujícím způsobem ovlivňuje většinu technologií užívaných v moderním silničním stavitelství. Deformace povrchů silnic v důsledku enormního nárůstu dopravního zatížení ukázaly, jak je důležité zlepšit jeho vlastnosti.

Díky intenzivní technické spolupráci se sítí výzkumných laboratoří skupiny VINCI tak mohla stavební Skupina EUROVIA CS zavést kromě řady moderních technologií při provádění staveb i vlastní výrobu nové generace asfaltových emulzí a modifikovaných asfaltů, včetně asfaltů modifikovaných elastomery, chemicky zasíťovaných, které jsou nejen odolnější vůči povětrnostním výkyvům, ale snesou také vyšší dopravní zátěž.

Skupina asfaltů POLYBITUME® se používá v technologiích asfaltových směsí obalovaných za horka i za tepla. Díky použití polymerů se tak snižuje tepelná citlivost asfaltů, zvyšuje soudržnost směsi a zlepšují se reologické vlastnosti (větší odolnost vůči mechanickému namáhání).

  • POLYBITUME® E 45 (druh PMB 25/55-60 dle ČSN EN 14023) - pojivo modifikované elastomerem
  • POLYBITUME® E 65 (druh PMB 45/80-55 dle ČSN EN 14023) - pojivo modifikované elastomerem
  • POLYBITUME® EX (druh PMB 40/100-75 dle ČSN EN 14023) - vysoce modifikované pojivo vyrobené ze silničního asfaltu s elastomerovým polymerem a chemicky zesíťované. Tento typ pojiva má vysokou kohezi, zejména za vyšších provozních teplot, vysokou schopnost protažení i při nízkých teplotách, dobrou odolnost proti trvalým deformacím, vysokou přilnavost a velmi dobrou skladovatelnost (nedochází k oddělování polymeru). Používá se mj. pro izolační systém ETANPLAST® mostních konstrukcí.
  • EMULTECH® a EMULVIA® - kationaktivní asfaltové emulze pro spojovací a penetračně adhezní postřiky, ruční a mechanizované vysprávky, pro nátěry, mikrokoberce a kalové zákryty, pro recyklaci za studena

 

Novinky

16. 10. 2017

Montáž nosníků na D1

V noci z pátku 13. října na sobotu 14. října byly namontovány 4 nové nosníky na mostě v km 80,5 dálnice D1, tj. na modernizovaném úseku Koberovice – Hořice (vedoucí sdružení EUROVIA CS, závod Čechy východ). Každý nosník váží 64 tun a měří 35 metrů. Vyrobeny byly v naší dceřiné společnosti PREFA PRO v Brandýse nad Labem.
více zde

12. 10. 2017

Další část dálnice D3 byla otevřená pro řidiče

Dalších více jak 5 km dálnice D3 je k dispozici pro řidiče. Slavnostním dokončením stavby dne 12. října byl zprovozněn úsek D3 Veselí nad Lužnicí – Bošilec. Do jara 2018 budou v místě probíhat ještě dokončovací práce, které však nebudou mít vliv na provoz v místě. Trasa navazuje na začátku na již dokončenou část mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí a na konci na úsek Bošilec – Ševětín, který je ve výstavbě.
více zde