|
Na společné cestě
Hlavní stránka>Novinky>EUROVIA CS poprvé použila novou technologii GRIPSEAL® - efektivní řešení v dlouhodobé údržbě silnic

Novinky

13. 9. 2017

EUROVIA CS poprvé použila novou technologii GRIPSEAL® - efektivní řešení v dlouhodobé údržbě silnic

Každodenním působením husté dopravy a vlivem povětrnostních podmínek dochází k ničení a znehodnocování silnic. Aby pozemní komunikace dokázala lépe a efektivněji odolávat dlouhodobému náporu negativních vnějších vlivů, přichází společnost EUROVIA CS s novou speciální technologií GRIPSEAL®, která posilňuje vozovku a je ekonomicky i ekologicky výhodnější. Úplně poprvé se technologie v Česku použila na silnicích II/298 mezi obcemi Doly a Val, II/309 mezi Bačetínem a Kounovem a III/29851 v km 3,332 - 4,392 Domašín – Spáleniště. Na úsecích bylo položeno celkem 21.500 m2 emulzní technologie.

Pozemní komunikace pod náporem neustávajícího provozu a střídajících se ročních období ztrácejí na svých kvalitách. Udržovat je v dobrém provozním stavu vyžaduje od správců komunikací velké úsilí a investice. Místo často drahých úkonů údržby však nyní mohou dát přednost nové technologii GRIPSEAL®.

„Technologie GRIPSEAL® kombinuje dva řízené a dobře známé postupy, kvalitní povrchový nátěr a ochranný mikrokoberec. Z technického, ekologického a ekonomického hlediska představuje velmi dobré řešení v údržbě komunikací. Dokáže vrátit vozovce vlastnosti, které jsou klíčové pro její dlouhou životnost. Ochrání vozovku před destrukcí vlivem rozmrazovacích prostředků, mrazu a vody a současně výrazně zlepší protismykové vlastnosti,“ uvádí Ing. Michal Sýkora, technický ředitel EUROVIA CS.

Na povrch pozemní komunikace se nejprve nastříká speciální emulzní pojivo, které ochrání vozovku před pronikáním vody a na které je bezprostředně aplikována mozaika z drceného kameniva. Druhým krokem je pokládka emulzního mikrokoberce GRIPFIBRE® za studena, který výrazně zlepší protismykové vlastnosti vozovky.

Celá technologie ve srovnání s jinými běžně využívanými typy údržby představuje levnější variantu, která je vhodná pro všechna dopravní zatížení a má dlouhodobý efekt. Přináší úspory energie a přírodních zdrojů. Probíhá za omezeného provozu, takže umožňuje řidičům nadále po trase projíždět. Díky rychlé aplikaci technologie, která je ve srovnání s běžnou podkládkou tradičních asfaltových směsí časově méně náročná, může být provoz také brzy plně obnoven. Po úpravách vypadá silnice jako nová. Dlouhodobě je již proces GRIPSEAL® kodifikován v Belgii a v poslední době také využíván ve Francii.

Společnost EUROVIA CS se řadí mezi nejvýznamnější stavební firmy v České republice a je jedničkou v oblasti dopravního stavitelství. Při stavbách využívá mnohaleté zkušenosti, vlastní surovinovou základnu a špičkové technologické zázemí. Pravidelně vyvíjí a do praxe zavádí inovativní technologie. Jsou jimi například již zmíněný mikrokoberec GRIPFIBRE®, nebo také aplikování tichého asfaltu VIAPHONE®, nová betonová monolitická svodidla či skořepinové nosníky “OMEGA“.

 

Základní informace o technologii GRIPSEAL®:

  • Jedná se o aplikaci dvou vrstev prováděných za studena.
  • První vrstva: speciální jednovrstvý emulzní nátěr ve frakci 4/8 nebo 8/11 drceného kameniva;
  • Druhá vrstva: mikrokoberec GRIPFIBRE® s vlákny se zrnitostí 0/5 nebo 0/8, které zajišťují výborné protismykové vlastnosti.
  • Zhotovitelem je Skupina EUROVIA CS.

 

Novinky

24. 11. 2017

Písek bude ochráněn od velké vody

V polovině října 2017 začala stavba protipovodňového opatření na řece Otavě v městě Písku.
více zde

24. 11. 2017

Skončila rekonstrukce silnice II/232 Břasy-Liblín

Slavnostním přestřižením pásky skončila ve čtvrtek 23. listopadu rekonstrukce silnice II/232 Břasy – Liblín. Jedná se o rekonstrukci komunikace II/232 v části úseku od obce Břasy přes Újezd u sv. Kříže a končící před mostem přes řeku Berounku v Liblíně. Délka opravovaného úseku byla 10 350 metrů.
více zde